مزایای آموزش کارآفرینی برای کودکان

  1. داشتن اخلاق کاری و روحیه حرفه ای: اولین موضوعی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم داشتن اخلاق کاری خوب یا روحیه حرفه‌ای است که هر کارآفرین باید از آن بهره‌مند باشد.حضور فرزند شما در دوره‌های آموزشی و در کنار افراد موفق به او کمک می‌کندکه الگوهای مناسبی برای ایجاد اخلاقی کاری برای خود داشته باشد.که حتی می‌تواند در حد طبقه‌بندی کردن پرونده‌های کاری باشد. فرزند شما ارزش و اهمیت پرتلاش بودن را به خوبی یادمی‌گیرد،زمانی که شما او را در این شرایط قرار می‌دهید.
  2. بالاترین سطح یادگیری بچه ها و درک اهمیت پول: دوم شما می‌توانید فرزندتان را به محل کار خود ببرید و اجازه دهید او از شما یاد بگیرد.

این می‌تواند بالاترین سطح یادگیری بچه‌ها باشد زیرا آن‌ها والدین خود را به عنوان قهرمان می‌بینند.

یکی دیگر از مهم‌ترین امتیازات آموزش کارآفرینی برای کودکان، درک و شناخت اهمیت پول برای آن‌ها است.

باور کنید بسیاری از بچه‌ها باور دارند که پول روی درخت سبز می‌شود، بنابراین ممکن است در خرج کردن آن چندان با احتیاط عمل نکنند.اما کودکی که با کسب‌وکار –هرچند اندک- آشنا باشد، قدر پول را بیشتر می‌داند. آن‌ها یاد می‌گیرندکه چطوری می‌توان پول به دست آورد و چگونه پس‌انداز، اهمیت دارد و در نهایت برای خرج آن، بهترین برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند.این آموزش پیام پنهان دیگری هم برای کودک شما دارد؛ اگر چیزی می‌خواهی باید برای به دست آوردن آن تلاش کنید مطمئن باشید که فرزند شما در مورد این پیام عمیقاً فکر خواهد کرد.

شروع و توسعه یک کسب‌وکار واقعاً کار ساده‌ای نیست. مشکل و چالش همیشه ایجاد خواهد شد

و فرد باید آمادگی مواجهه با آن‌ها را داشته باشدتا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. بجای اینکه بخواهید از کودک خود در مقابل چالش‌های شغلی محافظت کنیدیا اتفاقات ناخوشایند را از او مخفی سازید،

باید او را در جریان امور قرار داده و اجازه دهید که شاهد تمام فرآیند باشد. قرار است به فرزند خود آموزش دهیم

چگونه از خلاقیت به عنوان ابزاری قدرتمند برای حل چالش‌ها استفاده کند. باور کنید راه‌حل‌های او ارزشمند خواهد بود.یادمان باشد که رشد و پرورش خلاقیت احتیاج به تمرین دارد.

  1. داشتن روابط اجتماعی سطح بالا: یکی دیگر از مهارت‌های یک کارآفرین موفق، داشتن سطح روابط اجتماعی بالا است. بسیاری از بچه‌ها به راحتی به بیرون از خانه می‌روند

و با هم سن و سال‌های خود مشغول بازی می‌شوند، اما گروهی هم هستند که خجالتی‌تر بوده

و این خصوصیات شخصیتی را ممکن است تا سال‌ها با خود داشته باشند.

در کارگاه‌های آموزشی مربوط به کسب‌وکار یا حتی در محیط کار خود شما،

کودک مجبور می‌شود که با دیگران ارتباط برقرار کند و این شروع بسیار خوبی است. همین تمرینات و آموزش‌ها ممکن است او را تبدیل به یک فروشنده بزرگ بکند.

برنامه ریزی و هدفگزاری: بخش دیگری از سطح مهارت‌هایی که فرزند شما در طول این آموزش‌ها یاد می‌گیرید، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری است.ارزش و اهمیت هدف‌گذاری معمولاً چیزی نیست که برای کودکان مشخص باشد. یادمان باشد که بچه‌ها معمولاً فعالیتی را آغاز می‌کنندولی آن را نیمه‌کاره رها کرده و به سراغ بعدی می‌رود. هیجان ناشی از تجربه جدید، به راحتی کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهدو آن‌ها بیشتر گرایش به آغاز فعالیت‌های جدید خواهند داشت تا به پایان رساندن آن‌ها. ما باید به کودکان آموزش دهیم تا بتوانندبین کار و  رفتاری فعلی خود و اهداف آینده، ارتباطی ایجاد کنند. این ارتباط به آن‌ها کمک خواهد کرد گیج نشوند و فعالیت خود را به انتها برسانند.بنابراین می‌توانیم بینیم که آموزش هدف‌گذاری از چه اهمیت بالایی برخوردار است.در نهایت کودکان شما توانایی‌های مقدماتی یک کارآفرین را یاد می‌گیرند و با بالاتر رفتن سنشان، شما می‌توانیدمسئولیت‌های بیشتری به آن‌ها بدهید.این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار دهید، مطمئن باشید کاری می‌کنند که به آن‌ها افتخار کنید.