رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی از انواع تبلیغات همسان ( Native ) است که در قالب یک گزارش خبری نگارش می‌شود و به همین دلیل، اصول و قواعدی در ساختار خود دارد. اولین بار در سال ۱۹۴۶، رپورتاژ آگهی در نشریات مورد استفاده قرار گرفت و  با استقبال شدید کسب‌وکارها مواجه شده بود.دانستن عمر این نوع نگارش خبری، بیانگر یک نکته است. رپورتاژ آگهی چندان پیر و فرسوده نیست. این سبک نگارش متون تبلیغاتی، همچنان توسط متخصص این حوزه در حال رشد و توسعه است.

چرا رپورتاژ آگهی مهم است؟ طبیعتاً صدها بار عبارت رپورتاژ آگهی به گوش شما رسیده ‌است. پیش از پرداختن به دلایل اهمیت آن، باید به خوبی بدانیم که چرا تا این اندازه برای بسیاری از کسب‌وکار‌ها دارای ارزش و اهمیت است. برخی از کسب‌وکارهای موفق، به طور مداوم و همیشگی، از این ابزار استفاده می‌کنند.چرا؟چون تغییر قیافه داده است. همانطور که بر همگی واضح و مبرهن است، بسیاری از بازدیدکنندگان، از دیدن تبلیغات محض به شدت بیزارند. اگر کمی بخواهیم با هم روراست باشیم، بر حقیقت این نکته تفاهم داریم که حجم تبلیغاتی که این روزها در اطراف خود و خصوصاً در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم، سرسآم آور است. به همین دلیل بسیاری از بازدیدکنندگان به راحتی جذب تیترهای جذاب و خلاقانه‌ی تبلیغاتی نخواهند شد.بسیاری از کسب‌وکارها خصوصاً آن‌هایی که برندی در حوزه‌‌ی کاری خود تبدیل شده‌اند، بسیار دوست دارند تا در قبال هر هزینه‌ای که در راستای فعالیت‌های تبلیغاتی خود انجام می‌دهند، چیزی از مشتریان خود دریافت کنند. در اکثر مواقع هدف آنهادریافت لید است. لید اولین نقطه‌ای است که به واسطه‌ی آن کسب‌وکارها می‌توانند با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنند. البته به این نکته نیز باید دقت داشت که این دسته از لیدها به این دلیل لید به حساب می‌آیند چون به کسب‌وکار شما علاقه نشان داده‌اند. آنها با دیدن آگهی رپورتاژ شما، چراغ سبز اولیه را برای شروع همکاری و خرید محصول یا خدماتتان، روشن کرده‌اند. چه فرصتی بهتر از این؟

نحوه ی نگارش رپورتاژ آگهی

برای اینکه اینکه بتوانید با نحوه‌ی نگارش رپورتاژ آگهی آشنا شوید لازم است تا ۳ مورد را مد نظر قرار دهید. این ۳ مورد زیربنای کار است. به بیانی دیگر به عنوان چراغ راه است و بهتر است در طول مسیر نگارش، همواره در کنارتان باشد.

ارزش آفرینی

محتوا باید مرتبط و برای خواننده با ارزش باشد. همیشه سعی کنید تا خود را به جای خواننده بگذارید و بپرسید: « خواننده با خواندن این محتوا کدام چالش یا نیازش را حل می‌کند.جالب است بدانید که حل این نیاز با فروش محصول رابطه‌ مستقیم دارد. هر چه در راستای پاسخ دادن به سؤالات و حل مشکلات خواننده و مخاطب خود بهتر عمل کنید، شانس فروش محصولاتی که قصد معرفی آن را دارید را افزایش خواهید داد.

حفظ فرمت نوشتاری

همانطور که می‌دانید، رسانه‌های و پایگاه‌های خبری دارای قاعده و اصول نگارشی خاص خود هستند. به همین دلیل می‌توان این چنین نیز نتیجه‌گیری کرد که، فرمت نوشتاری مورد استفاده توسط این رسانه‌ها با گذر زمان موجب بروز عادت در مخاطبان  آن‌ها شده ‌است. بنابراین اگر رپورتاژ آگهی شما فرمت نوشتاری رسانه‌ای که در آن منتشر می‌شود را حفظ نکند، بدون شک اعتماد خوانندگان را به راحتی از دست خواهد داد.